Søndag 28. juni blir det igjen orkidétur med bålkaffe og prøysensanger på Slåttemyra.
Myra ligger i Nittedal mellom Nittedal stasjon og Movann.
Maridalens venner med Tor Øystein Olsen i spissen arrangerer i samarbeid med
Turkameratene Nittedal Turlag og Nittedal Historielag.
På Slåttemyra åpner programmet kl 12. Der blir orientering om orkidéne og omvisning
på myra ved mangeårig primus motor Tor Øystein Olsen.

Med seg har han visesangeren Håkon Paulsberg som synger prøysenviser.
Paulsberg som er oppvokst på Gjøvik, har et helt liv vært trommeslager og leder
i eget jazzband. De siste åra har han viet seg til prøysensanger, og ga ut
albumet «Jinter» i 2016.
Slåttemyra er slått og stelt av Olsen de siste vel 30 åra. Den ligger i Nittedal kommune
og er regnet som Østlandets – kanskje til og med landets – mest verneverdige slåttemyr.
Turkameratene Nittedal Turlag arrangerer tur med start på Sørli P-plass kl 1030.
Turen til myra er 6 km lang og regnes som en enkel tur.