Velkommen til Nittedal Historielag, som ble stiftet i 1953, med rundt 200 medlemmer. Vi er glade for vår tilknytning til Romerike Historielag og jobber aktivt for å dele gleden av vår bygds historie gjennom en rekke spennende arrangementer.

Fra Pinseturen 2023  på "Flor og Fjære"
Fra Pinseturen i 2023 på Flor og Fjære utenfor Stavanger

Hva kan du forvente av Nittedal Historielag?

1.  Varierte aktiviteter: Vi tilbyr bla turer, møter, kurs og publikasjoner, alt tilpasset for å bli kjent med Nittedals historie. Enten du er historieentusiast eller bare ønsker å bli bedre kjent med lokalsamfunnet, har vi noe for alle.

2   Utflukter og reiser: Et eksempel er vår årlige sommertur, som strekker seg over en langhelg rundt mai/juni og som tar deg med, enten i Norge eller til utlandet. Dette er en fin mulighet for medlemmer til å utforske nye kulturminner og historiske steder, og det gir deg sjansen til å knytte bånd med andre historieinteresserte fra Nittedal.

3.  Inkluderende fellesskap: Alle, uansett om du er medlem eller ikke, er hjertelig velkomne til våre åpne arrangementer. Vi tror på å bygge et inkluderende fellesskap hvor alle kan dele sin interesse for lokalhistorie.

4. Fordeler for deg: Som medlem har du flere fordeler av å være en del av Nittedal Historielag. Du får tilgang til eksklusive turer, muligheten til å delta i spennende arrangementer, og en arena for å dele din egen kunnskap og interesse for bygda.

5.  Nettverksbygging: Gjennom vårt samarbeid med Romerike Historielag har du muligheten til å utvide ditt nettverk og delta i større historiske fellesskap.

Bli med oss på en reise gjennom tidene og oppdag Nittedals historie sammen med likesinnede. Vi er her for å skape et engasjerende fellesskap som setter lokalhistorien i sentrum.
Velkommen til Nittedal Historielag, der fortiden blir levende!